15 år som kunde av Vitari

15 år som kunde av Vitari

På gårsdagens Vitari Brukerforum hyllet vi de kundene som har vært med oss helt fra starten.

Vitari har nettopp fylt 15 år. Og det er en del kunder som har vært med helt fra første stund. En av dem er Åse Kari Garnæs, økonomiansvarlig i SGP Armatec AS, en leverandør av utstyr til vannbåren varme. Hun husker godt hvordan de ble kunde av Vitari.
– Vi har hovedkontor i Asker og ønsket en Visma Partner som holdt til i vårt nærområde. I vår tid er det mye fjernsupport, men den gangen kom konsulentene mer ut til oss. Og da var det en fordel med geografisk nærhet, forteller Garnæs.

Forretningssystemer er avgjørende


Den gangen brukte de Multisoft, som var DOS basert. Med Vitari kom de raskt over på Visma Business.
– Det er litt merkelig å tenke tilbake på hvor gammeldagse rutiner vi hadde med Multisoft. Vi hadde jo ikke overlevd dersom vi skulle fortsatt å jobbe med gamle metoder, sier Garnæs.
Derfor er en god IT partner viktig. Og opp igjennom årene har det blitt mange nyutviklinger.
– Nå har vi nettopp fått scanning på lageret vårt. Og neste torsdag skal vi i gang med Dokumentsenter. Da kommer Berit Bekken fra Vitari ut og hjelper oss i gang, forteller Garnæs.
De gjør stadig noen oppdateringer av systemet, for å få det til å passe til deres arbeidsflyt.

Nyttig med Brukerforum


Garnæs er fast gjest på Vitari Brukerforum, noe hun synes er nyttig.
– Jeg sitter som eneste bruker på regnskap i min bedrift. Og jeg synes det er veldig fint å ha brukerforum, hvor jeg kan bli oppdatert på nyheter og utveksle erfaringer med andre brukere, sier Garnæs.
Mellom sesjonene snakker hun med de andre deltagerne om deres erfaringer med systemene.
– Slik som i dag. Jeg fortalte de to som satt ved siden av meg at vi skulle i gang med Visma Dokumentsenter. Og da hadde de masse god input og erfaring til hvordan de gjorde det, for begge de var fra firmaer som har brukt Dokumentsenter lenge, sier Garnæs.
Så det er ikke bare fra foredragsholderne du får god informasjon?
– Det er fint å prate med andre brukere også. Tidligere år har jeg også opplevd at vi har vært nysgjerrig på en løsning, men når jeg har spurt andre om erfaringer så har jeg funnet ut at det kan være lurt å vente til produktet er mer modent før vi setter i gang, sier Garnæs.
Men Dokumentsenter bør være modent nok?
– Ja, det har vært klart lenge. Så der er vi også klare for å sette i gang, sier Garnæs.