Rekorddeltagelse på Vitari Brukerforum i juni- 2015

Rekorddeltagelse på Vitari Brukerforum i juni- 2015

Brukerforum er et arrangement som er godt likt av Vitari sine kunder, og deltagerantallet stiger fra gang til gang. 200 deltakere kom på Vitari Brukerforum torsdag 4. juni.

– Det er fantastisk bra. Fortsetter det slik vokser vi ut av lokalene våre, for vi ønsker jo ikke å si nei til noen, sier Caroline Christensen.

Flagstadsalen på Thon Hotell Opera i Oslo var full av ivrige Vitarikunder, som ønsker å jobbe enda mer effektivt.

Nå skal vi effektivisere byråkundene

 

– Vi sto opp klokken fem i dag tidlig for å reise hit fra Nesbyen, forteller Daglig leder Britt Kristin Klype og regnskapsmedarbeider Ingvild Rotegård i Frodig Regnskap.

De forteller at i Frodig Regnskap har de vært flinke til å effektivisere innad i byrået, men har mer å hente på også å effektivisere kundene.

– Vi har spart mye på å ta i bruk løsninger som Visma Autopay (bankintegrasjon), Visma Webfaktura, Visma.net Expense (reiseregninger) og Visma AutoInvoice (elektronisk faktura), forteller Britt Kristin Klype.

– Og nå må vi bare få kundene over. Jeg har fått over en av mine kunder på Visma Autopay, og det er en helt ny verden for både oss og kunden, sier Ingvild Rotegård.

Hvorfor har dere ikke effektivisert kundene enda?

– Vi har mange små kunder. Og de er vant til å gjøre ting på sine måter. Så utfordringen vår ligger i at vi må ta en prat med hver enkelt og kommunisere fordelene, for å få dem til å ta i bruk nye løsninger, sier Rotegård.

 

Godt i gang med automatisering

Marianne Westgaard er økonomikonsulent og Karin Wold er regnskapsmedarbeider i HauCon, et firma som leverer spesialprodukter til byggeindustrien.

– Vi synes det er interessant. Vi har arbeidet mye med å automatisere prosesser det siste året, så vi føler vi er godt i gang med produktene det snakkes om her i dag, forteller Marianne Westgaard. Prosessene de har automatisert er blant annet at de er kommet i gang med elektronisk faktura (Visma Autoinvoice), og fått integrert økonomisystemet med banken med Visma Autopay.

Har dere nytte av å være her når dere allerede kjenner så godt til produktene?

– Ja, absolutt. Vi har vært på Brukerforum før, og kommer igjen. Selv om vi har hørt mye av det før, får vi frisket opp lærdommen og får en bekreftelse på at vi er på rett kurs, forteller Westgaard.

 

Brannbil-firma får ny inspirasjon

Braco AS er leverandør av brannbiler, lifter og utstyr til brannvern.

– Det er oss to som bygger brannbilene. Det tar vi oss av, forteller Nina Haugen og peker på kollegaen Hilde Gjestvang med et blikk som avslører at det ikke stemmer.

– Jeg jobber med administrasjon og Hilde med regnskap, retter hun.

De synes Vitari Brukerforum gir mye inspirasjon.

– Vi har noen områder hvor vi kunne vært enda mer effektive. Så det er godt å lære om mulighetene og få inspirasjon, sier Nina Haugen.

 

Spesielt fornøyd med sesjon om «Det gode arbeidsliv»


Etter arrangement sendte Vitari ut et evalueringsskjema til alle som var tilstede, og dette viste at deltagerne var fornøyd både med stedet, fagsesjonene og fellessesjonene.

En spesielt populær sesjon var psykolog Petter Fagerhaug som snakket om «Det gode arbeidsliv». Han fortalte på en lett og morsom måte hvordan stress ødelegger for motivasjonen vår. Han anbefaler oss å prøve og slutte med å sette skyhøye krav til egen innsats på alle områder, minimerer forbruket av «energityver» som mobil og Facebook, få nok søvn og å være tilstede i nåtiden.