Vitari er Årets Visma forhandler 2013

I sitt jubileumsår i 2012 er Vitari for andre år på rad kåret til årets Visma-forhandler. Dette er syvende gangen Vitari vinner denne gjeve prisen. Vismas konsernsjef Øystein Moan opplyser at Vitari vant en jevn og tøff konkurranse med flere jevnstore forhandlere.

Vi spurte Moan og Asle Sjørbotten, administrerende direktør i Vitari, om bakgrunnen for denne tildelingen.

Hvorfor vant Vitari nok en gang denne prisen, Moan?
– Det er flere grunner, men det har selvsagt sammenheng med deres gode salg og budsjettmåloppnåelse og et viss kvalitetskriterium i tillegg.

Er det en tøff konkurranse?
– Ja det vil jeg si. Det er 3-4 jevnstore aktører som kjemper hardt hvert eneste år om denne tittelen og i 2012 var det meget close race.

Hva tenker du om at dere igjen har blitt kåret til årets forhandler, Sjørbotten?
– Vi har vært i Visma-miljøet i mange år, også før vi startet Vitari, og har nå vunnet prisen syv ganger. Spesielt hyggelig er det at vi nå har tatt prisen to år på rad. Det er vi svært stolte av.

Henter dere prisen også i år?
– Ja absolutt! Vi er inne i en veldig god stim nå så vi har alle forutsetninger for å vinne prisen også i år.

Hva tenker dere i Visma om 2013, Moan?
– Jeg tror 2013 blir et godt år. Januar har startet meget bra og vi har utviklet mange spennende løsninger. Spesielt satser vi tungt på internettbaserte løsninger, og noe av det mest spennende her blir vår nye nettskyløsning, Visma.net. Jeg tror volumet på antallet bedrifter som bruker denne type nettskyløsninger virkelig vil ta av nå i år. I tillegg har vi allerede et stort volum på andre omkringliggende løsninger til Visma.net. For eksempel har vi passert 100 000 brukere på vår reiseregningsløsning.

Hvordan skal Vitari møte den økte interessen for Visma.net, Sjørbotten?
– Det blir en stor utfordring for oss, fordi nettskyen representerer et skifte i hvordan vi baserer vår virksomhet på. Vi går altså fra et system hvor vi selger lisenser, til løsninger hvor vi skal selge abonnementer. Denne konverteringsprosessen er vi for øvrig godt i gang med, og har allerede noen års erfaring. Vi kjenner derfor godt til både løsningen og vet hvordan vi skal selge slike nettbaserte tjenester. I så måte ser jeg bare store muligheter for Vitari.