Vitari gir deg markedets beste CRM

Vitari gir deg markedets beste CRM

CRM-systemet SuperOffice er blitt kåret til best i test for fjerde gang. Vitari satser på å levere markedets beste CRM system sammen med markedets beste CRM-kompetanse.

Hvert år kårer PC World det beste CRM systemet i det norske markedet. SuperOffice har vunnet i 2009, 2011, 2012 og sist i 2014 med SuperOffice Online. Kåringen gjennomføres i slutten av året.
trine olberg– Jeg er utrolig glad i SuperOffice og synes selv at det er det beste CRM systemet som finnes. Jeg tror det er markedets beste fordi det er enkelt og intuitivt å jobbe i. De har en tett og god integrasjon til Office som de fleste jobber mye i til daglig, og man kan ha tilgang til SuperOffice uansett hvor man befinner seg hen.

Det sier leder for CRM teamet i Vitari, Trine Ølberg, og legger til.

– Når SuperOffice har utviklet systemet har de hatt som mål at det skal være enklere å gjøre det i SuperOffice enn å la være, og det skal være morsomt. Med det i ryggmargen blir det et bra system.

Godt brukergrensesnitt


Seks ulike nettbaserte CRM-systemer i tolv ulike utgaver ble testet, blant disse Visma SuperOffice, Microsoft Dynamics CRM og flere andre. I testen ble det lagt spesielt vekt på at om det var enkelt å komme i gang med CRM-systemet, og mulighetene for tilpasninger.

– Brukergrensesnittet i SuperOffice er veldig godt. Det er enkelt, ryddig og tydelig. Vi er ikke i tvil om at SuperOffice er best i test, lyder deler av begrunnelsen til PC World.

Kundeservicemodulen og Quote management modulen trekkes frem. Quote Management har vi utviklet en ny, raskere og samtidig mer nøyaktig måte for å lage og sende tilbud. Mens kundeservicemodulen hjelper deg å sette kundeservice i system.

Best på CRM


– Når vi som Vismaforhandler kunne begynne å selge og levere SuperOffice, var Vitari den forhandleren som var først ute med en leveranse. CRM ble da for alvor et satsningsområde for oss. Siden 2009 har vi jobbet målrettet med å bygge opp egen kompetanse, og vi har i dag mange dyktige dedikerte CRM-konsulenter, forteller Trine Ølberg.

Vitaris mål er å kunne levere markedets beste CRM-system akkompagnert av den beste kompetansen på området. Og Vitari merker godt stigende etterspørsel, da særlig etter SuperOffice.

– Vi merker etterspørselen og SuperOffice er spesielt populært fordi man kan få SuperOffice på de fleste plattformer. Både Windows og Web på jordbasert system eller i skyen, og ikke minst på telefon og nettbrett. Selgere er mye «på farta», og da er det flott å kunne ha SuperOffice, sier Ølberg.

 

Område i utvikling


Mange kjøper CRM sammen med ERP-system.

Optimized-bruk julie og terje– Da jeg begynte å jobbe med CRM for 13 år siden så var CRM-system for spesielt interesserte. I dag spør mange om de kan få med CRM når de kjøper ERP-system, forteller avtroppende produktsjef for CRM i Visma, Julie Grønlund.

På de 13 årene julie har fungert som produktsjef for CRM har det gått fra å være et lite produkt til å bli et av bærebjelkene i Vismas produktportofølje. Påtroppende produktsjef for CRM i Visma, Terje Nøstdahl, tror at CRM vil fortsette å øke.

– Det blir stadig viktigere å kunne jobbe systematisk med kundebehandling, og da trenger man CRM, sier han.

SuperOffice til folket


– Vi har mange kunder som ønsker å kjøpe SuperOffice i kombinasjon med et ERP system. Vi har også mange kunder som ønsker å kjøpe et CRM-system som kan integreres med ERP-systemet de allerede har. De aller fleste ønsker å ha CRM-systemet integrert med ERP-systemet slik at de slipper å registrere samme informasjon i begge systemer, forteller Ølberg.

CRM er ikke lenger kun for spesielt interesserte, det er et essensielt forretningssystem. Det å kunne følge opp kunder på en god og systematisk måte gir store konkurransefortrinn.

– Vi tror mange firmaer kunne blitt enda bedre med et godt CRM-system, og det beste på markedet er SuperOffice. Derfor har vi et slagord i Vitari: «SuperOffice til folket!», avslutter Trine Ølberg.