Deli De Luca Distribunal ønsket å effektivisere ordrehåndteringen

Deli De Luca Distribunal ønsket å effektivisere ordrehåndteringen

Prosjektbeskrivelse

  • KundeDeli De Luca Distribunal
  • TeknologiVisma.net ERP
  • StedOslo

Vitari Kontakt


Siden 2003 har Deli de Luca bidratt til mat- og drikkeopplevelser for nordmenn på farta. Sentralkjøkkenet og sentrallageret til selskapet styres gjennom Deli de Luca Distribunal AS, der alt av spesialvarer som finnes i butikkene må gjennom. Dette inkluderer blant annet salater, wraps og yoghurt som blir produsert og utlevert til butikkene. De står på hver dag for å gi kundene sine et bredt utvalg av produkter.

Et fremtidrettet system som ville effektivisere ordrehåndteringen

For å effektivt kunne levere ut sine produkter til alle sine butikker, hadde de et behov for å optimalisere det interne bestillingssystemet sitt, som på det tidspunktet ble håndtert i regneark. De ønsket å effektivisere inngående bestillinger/ordre, og påfølgende produksjon og logistikk. Etter en grundig evalueringsprosess ble det inngått kontrakt med Vitari for leveranse av Visma.net ERP for å dekke økonomi og logistikkprosesser.
- Det endelige valget falt på Visma.net ERP, både på grunn av den allerede eksisterende funksjonaliteten som lå til grunn, men også fordi vi så et stort utviklingspotensial. Vi ønsker å være tidlig ute med det som kommer av teknologi i fremtiden, sier Shoana Ostadi i Deli de Luca Distribunal.


En betydelig enklere hverdag


Videre forteller han at det tidligere ordresystemet de benyttet var meget gammeldags og at de med Visma.net ERP har klart å effektivisere nødvendige prosesser. Det er også verdt å nevne fleksibiliteten til Visma.net ERP, hvor det finnes et hav av integrasjonsmuligheter. Dette har Deli de Luca sett nytten av.
- Med bakgrunn i at vi ønsket å optimalisere vårt bestillingssystem, investerte vi i en netthandelsløsning som ble levert av en tredjeparten Gurusoft. Gurusofts netthandelsløsning - Gurusoft Ecommerce - benyttes som innkjøpsportal for butikkansatte. De bruker mobilen som arbeidsverktøy, scanner varenummer i butikkhyllen og skriver inn antall i bestilling for hver enkelt vare. Dette er en brukervennlig og fleksibel løsning, og har bidratt til en betydelig enklere hverdag for våre kunder. Løsningene snakker med Visma.net ERP, noe som bidrar til økt automatisering av flere prosesser hos oss.

Overgangen fra gammelt til nytt ERP-system


Det er ingen hemmelighet at det å digitalisere kan være smertefullt for mange bedrifter. Shoana derimot, er positiv til hvordan overgangen fra gammelt til nytt ERP-system har vært.
- Det er helt klart at overgangen har vært enorm, så for oss har det blitt en helt ny verden. Vi har nå brukt Visma.net ERP i et halvt år, og det har selvfølgelig dukket opp situasjoner som vi ikke så for oss i forkant. På en annen side har systemet helt klart bidratt til en enklere hverdag som er mer produktiv.
Avslutningsvis forteller han om samarbeidet med Vitari.
- De situasjonene vi har opplevd i løpet av dette halvåret har vi klart å løse sammen med Vitari. Dette har gjort at vi har lært utrolig mye og Vitari sin kjennskap til forskjellige løsninger og systemer, samt et stort fokus på service og kunde har vært enestående. Dette har i ettertid ført til bekreftelse på at vårt valg av Vitari som samarbeidspartner på Visma.net ERP har vært et korrekt valg.

Andre referanser