Pure Water- Bedre tall gir bedre drift

Pure Water- Bedre tall gir bedre drift

Prosjektbeskrivelse

  • KundePure Water 
  • TeknologiVisma Business
  • StedOslo
  • Vitari kontaktChristian Boldt
  • StillingSalgsrådgiver ERP
  • Telefon+47 415 31 733
  • E-postchristian.boldt@vitari.no

PURE Water har vekstambisjoner og ser viktigheten av en god ERP-løsning for veien videre. Med Vitari som rådgiver og leverandør er de nå godt rustet for fremtiden.

Drikkevannskonseptet PURE Water har serviceteknikere som konstant er på farten. Behovet for enklere ressurskoordinering og et bedre datagrunnlag ledet til et møte med Vitari som har levert en ERP-løsningen basert på Visma Business, samt Evatic som er en bransjeløsning for service-håndteringen.

ERP er essensielt

– Vi er ikke så store, men behovet for en gjennomtenkt ERP-infrastruktur er essensielt, for oss handlet dette mye om å rigge til vekst.

– Det perfekte systemet finnes nok ikke som hyllevare, derfor var det viktig at Vitari var opptatt av å finne det som kunne fungere best for oss og ikke «bare levere», sier Magnus Nøkleby.

Rådgivning

– Rådgivningen fra Vitari resulterte blant annet i at vi nå har lagt om en del av driften. Vitari utfordret oss til å tenke nytt gjennom hele prosessen, og vi har hatt stor nytte av å ha dem som sparringspartner, konstaterer Nøkleby.

Synliggjør situasjonen

Nøkleby har en klar oppfatning av at bedriften på noen områder nå jobber på en bedre måte. For eksempel, fordelingen av serviceoppdragene i servicestaben skjedde noe tilfeldig før, mens det nå er én person som koordinerer og fordeler oppgavene.

– Vi føler oss sikre på at dette er en mer hensiktsmessig måte for oss å arbeide, og at datagrunnlaget som vi nå snart har opparbeidet vil underbygge dette, forteller Nøkleby.

Appen er en hit

En del av leveransen er Evatic-appen for serviceteknikerne som jobber «i feltet».

Med appen logger teknikerne enkelt tid- og materialforbruk, samtidig som de har nøkkelinformasjon tilgjengelig ved et tastetrykk. Oppdrag sendes ut gjennom denne, og når serviceteknikeren fullfører jobben, sendes servicerapport til Evatic-systemet og kostnadsordre til økonomisystemet. I tillegg styres selskapets hovedinntektskilde av avtaleregisteret i Evatic. – Det er en drøm å holde oversikt over inntekts- og kostnadsdriverene med et slikt system, sier Nøkleby som nå er CFO i selskapet.

Andre referanser