Logo
KUNDESENTER KONTAKT OSS
  • Tjenester
  • Løsninger
  • Bransjer
  • Aktiviteter
  • Om oss
    • Om Exsitec
    • Bærekraft og samfunnsansvar
    • Jobbe hos oss
    • Personvernerklæring
  • Booking
  • KUNDESENTER
  • KONTAKT OSS
  1. Forside
  2. Tjenester
  3. Forretningsrådgivning
  4. Effektivisere arbeidsprosesser
  5. Purring og inkasso
Purring og inkasso

Purring og inkasso

En god digital løsning for purring og inkasso er ikke lovpålagt, men er viktig både for egen kontroll og verdiskapning, samt for å ha en god håndtering for å gi kundene en vennlig påminnelse når betalingen ikke er gjennomført. Det er også strenge krav til hvordan et inkassovarsel utformes for at det skal være gyldig.

Fordeler med å automatisere innfordringer

  • Få bedre kontroll ved å automatisere purre- og inkasso-rutinene
  • Automatisk oppfølging mot kundene 
  • Du slipper å bekymre deg for myndighetenes krav til purring og inkasso

Det er for eksempel viktig at det ikke er noen tvil om at fakturaen ikke er betalt og at den har blitt purret i tråd med inkassoforskriftene, før det sendes til inkasso. Om det er noen kunder du ikke vil skal purres, kan dette selvsagt også overstyres.


Noen fakta om purring og inkasso:

  • Andel fakturaer som må purres er 34% (epost), 28% (papir) og 10% (EHF)
  • Antall inkassosaker vokser med 8% årlig og bare i 2018 ble det meldt inn 5,3 millioner inkassosaker fra norske bedrifter

Passer dette for meg?

Hvis du ønsker å få full kontroll på dine purre- og inkasso-rutiner vil vi anbefale at du kommer i gang med Visma AutoCollect – Vismas løsning for automatiserte innfordringer som bedrer din likviditet. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg i gang!

Ønsker du mer informasjon?
Kontakt oss

Vil du vite mer? Kontakt oss her.

Samtykke for lagring av data

Vil du vite mer?

Eric S. Pascual
Eric S. Pascual Salgssjef Visma.net ERP
+47 924 45 453
eric.scott.pascual@vitari.no

Prosesser for digitalisering

  • Automatiser inngående og utgående fakturaer
  • Purring og inkasso
  • Sende og motta elektroniske innbetalinger
  • Håndtere reise og utlegg
  • Registere og håndtere ferie og fravær
  • Timeregistrering
  • Rapportering
  • Godkjenning av faktura

Siste fra bloggen

  • God jul fra oss i Vitari
    God jul fra oss i Vitari
    17 desember
  • Alt om årsavslutningen
    Alt om årsavslutningen
    30 november
  • Reversering av midlertidig endring av lav mva-sats
    Reversering av midlertidig endring av lav mva-sats
    20 september
  • Ingen barn og unge skal bli stående igjen på sidelinjen.
    Ingen barn og unge skal bli stående igjen på sidelinjen.
    11 juni

KONTAKT OSS

Nye Vakås vei 64, 1395 Hvalstad
  • kundesenter@exsitec.no
  • 66 85 51 50

LINKER

  • NY HJEMMESIDE
  • TEAMVIEWER
  • Kundesenter

NYTTIGE SIDER

  • Tjenester
  • Løsninger
  • Bransjer
  • Om Vitari
  • Jobbe hos oss

© 2022 Vitari. All Rights Reserved.