Tirsdag 13. oktober: Rapportering

Velkommen til dag 2 i Vitariuka!

I dag har vi fokus på det vi ofte ser på som grunnpilaren i «økosystemet», nemlig rapportering. Gjennom denne dagen vil du få inngående innsikt i hvilke muligheter som befinner seg innenfor rapportering. Du vil få tips og triks, få de siste nyhetene innenfor rapporteringsfeltet og vi tar også en nærmere titt på hvilke trender vi ser innenfor dette fagområdet.

Vi håper du som jobber med rapportering får utbytte av denne dagen, slik at du kan frigjøre enda mer tid og utnytte systemene for å skape effektivitet i arbeidshverdagen din!

Informasjon om hvert webinar 

Klikk på "+"- tegnet bak hver rad, for å se mer informasjon om hvert webinar. Du melder deg samlet på alle dagens webinarer i tabellen nederst på siden.

Det er mye fokus på rapportering og BI om dagen - vi gir deg innsikt i trendene og gode råd på hva du bør være oppmerksom på når du skal velge rapportering.

Report designer er verktøyet i OneStop Reporting for å utvikle og lage egen rapporter. Kjenner du til alle mulighetene for å bygge gode rapporter som organisasjonen din? Vi gir deg gode råd og tips.

Har du rapporteringsbehov som Statis-Ticker ikke dekker? Ved hjelp av Multirapportering kan du bygge egne rapporter ved å kombinere data fra flere tabeller og lage rapporter du ikke finner andre steder i Visma Global. Vi viser deg mulighetene.

Budsjetterer dere? Det er unik mulighet til å spare mye tid i budsjettarbeidet ved å bruke budsjett i OneStop. Vi gir deg en innføring i mulighetene.

Ved å kjenne ordre- og statis-ticker godt kan du enkelt navigere og finne informasjonen du ønsker. Det være seg om du søker etter kunde, leverandør, varer eller hovedbok. Vi viser deg hvordan.

Med Korona ble det økt fokus på likviditet, mange bedrifter følte økt behov for kontroll på pengestrømmen sin. OneStopReporting kan hjelpe til med det og vi viser deg noen praktiske eksempler.

For kontroll og avstemming er det flere ulike rapporter i Visma Lønn som hjelper deg. Vi viser deg mulighetene.

OneStopReporting er nå skybasert og det er mange nye muligheter i denne versjonen. Vi gir deg gode råd som sparer deg for tid i din arbeidshverdag.

Via dashboards har du muligheten til å tilpasse for deg selv eller andre ansatte. Gi nøkkeltall og relevant informasjon til rett medarbeider. Videre kan du underbygge tallene med visuelle fremstillinger. Del rapportene, slik at hele organisasjonen blir involvert i bedriftens nøkkeltall, noe som skaper engasjement og styrker den enkeltes beslutningsdyktighet.

OneStopReporting er nå en skybasert tjeneste hvor det er fokus på samhandling og tilgjengelighet. Sesjonen er aktuell for deg som bruker OneStop versjon 4. Vi gir den en presentasjon av fordelene.

Alle dataene bedrifter samler inn om sine kunder har en enorm verdi hvis de brukes riktig. Her viser vi deg hvordan du kan få ut rapporter, arbeidslister og grafisk fremstillinger for å jobbe strategisk og målrettet med dine kunder.